HST
HST.cz HST.en HST.de

Navzdory růstu ekonomiky jsou mileniálové s generací Z stále více skeptičtí. Míra pesimismu stoupla zejména v otázce společenského a politického vývoje. Mladé generace silně nedůvěřují sociálním sítím a obávají se klimatických změn. Vyplývá to z osmého ročníku studie Deloitte Global Millennial Survey 2019. Zúčastnilo se ho více než 13 000 mileniálů ve 42 zemích a přes 3 000 respondentů generace Z z 10 zemí.

Největší hrozbou pro společnost jsou podle mileniálů a generace Z klimatické změny. Ty trápí téměř třetinu (29 %) respondentů z obou skupin. U mileniálů dále následuje platová nerovnost (22 %) a nezaměstnanost (21 %). Generaci Z trápí ale více terorismus (uvedlo jej 19 % respondentů). Na třetím místě se shodují s mileniály na nezaměstnanosti (19 %).

 

 Pozitivní výhled na ekonomiku vlastní země sdílí jen 26 % respondentů mezi mileniály. Poprvé za šest let měření tohoto ukazatele klesla jeho hodnota pod 40 %. Ještě loni to bylo 45 %. Necelá čtvrtina respondentů (24 %) věří, že se společenské a politické prostředí zlepší, což je oproti loňsku pokles o devět procentních bodů. Nejméně za poslední tři roky respondenti věří, že firmy mají na společnost kladný vliv (letos 55 %, v roce 2018 to bylo 61 % a v roce 2017 76 %).

 

Sociální sítě: víc škody než užitku

Mileniálové i generace Z se shodují na tom, že by na tom byli fyzicky lépe, kdyby trávili méně času na sociálních sítích (64 % a 63 %). Podobně se shodují na tom, že by byli v takovém případě šťastnější (60 % a 59 %). 55 % respondentů mezi mileniály a 54 % mezi generací Z v sociálních sítích vidí více škody než užitku. Dvě pětiny z nich (41 % a 38 %) by je nejraději přestaly zcela používat.

 

 Mileniálové a generace Z jsou ale nedůvěřiví i vůči tradičním institucím. Nulovou důvěru v lídry obchodu má 26 % mileniálů a 24 % „zetkařů“, u tradičních médií je poměr 27 % a 30 %, u politických lídrů je to 45 % versus 41 % a u duchovních lídrů pak 45 % a 49 %.

 

„Nejistota mileniálů a generace Z se odráží v jejich pochroumané důvěře k byznysu a vládám. Byznys lídři by tak měli vnímat hodnoty těchto dvou generací, jinak riskují mohutnou ztrátu talentu, což se na takto soutěživém trhu nevyplácí,“ říká Pavel Šimák, ředitel týmu poradenství v oblasti lidského kapitálu Deloitte.

 

Studii Deloitte Global Millennial Survey 2019 naleznete zde.

 

 

 

 

Partneři / Partners

ST logo CZ stojate cerne2 partner seclogo  partner koalice E21 logo SPCR LOGO VERTICAL CZ RGB 280x226 IMD Logo Blue RGB E21 logo HK logo PRAHA1 dole 1radek RGB

 

loga partneri 280x226 slunce 280x226 roska 280x226 Kudyznudy.cz - tipy na výlet  LOGO PFM 2

 

 

 

 

 

 

Menu