HST Vás zve na unikátní česko-švýcarský projekt Anne – Beze strachu hledět na nebe.
Jedná se o představení v netradiční interpretaci opery Gregorije Frida „Anna Franková“ (1968) ve spojení s kontrastním dílem Bohuslava Martinů „Kuchyňská revue“ (1927). Celé představení vznikne propojením vážné hudby s pantomimou.
Divák bude nejprve uveden do bezstarostného dětského světa plného her a fantazie „Kuchyňskou revue“ Bohuslava Martinů.
Jejím tématem je všem známé téma lásky, ale tentokrát mezi kuchyňskými předměty. Vařečka, kvedlačka, hrnec a poklička, a… Milostný trojúhelník však na našem jevišti neprožijí tanečníci baletu, jak je zamýšleno v libretu, ale mimové.
Příběh dále pokračuje skutečným životním příběhem mladičké dívky Anny Frankové, která se za 2. světové války ukrývala se svými rodiči, sestrou a s rodinou Van Daanových před nacisty. Do svého deníku, který dostala k narozeninám zaznamenává s překvapivým optimismem nejen prožitky běžného života mladé dívky - lásku, rozpaky, či neshody s matkou, ale i válečnou realitu. Naším cílem však není zaměřovat se na hrůzy druhé světové války, ale poukázat na to, že i dnes můžeme čerpat ze slov mladičké Anny, když říká, že nemá smysl se vzdávat, ale má smysl bojovat. Bojovat ať už každý sám, a nebo společně. Proti nenávisti, proti zlu, a to i když už síly i vůle ubývají.
Tato dvě díla s téměř shodným obsazením orchestru o šesti a devíti hráčích jsou si opakem nejen v náladě, ale i v historických souvislostech jejich vzniku. „Kuchyňská revue“ z roku 1927, proti deníku Anny Frankové z druhé světové války (opera z roku 1968). Propojení opery „Anna Franková“ s instrumentální skladbou „Kuchyňská revue“ Bohuslava Martinů je zajímavým sloučením po stránce hudební i interpretační a nabízí též bohaté využití pro režijní nastudování. Kontrast obou děl podporuje emotivnost a historickou naléhavost tématu světové války.